Cu totii cred ca stim poezioara "Coana Mita Biciclista a cazut si si-a rupt p..da" dar cati au fost curiosi daca a existat sau cine este/a fost Coana Mita.. Am avut curiozitatea asta acum ceva timp si iata ce am aflat:
Mita Biciclista cunoscuta pe numele ei, Maria Mihaescu, era o tanara in varsta de 15ani, frumoasa, scunda,cu ochii verzi, parul blond si tunsa scurt, remarcata in anul 1889 si introdusa in meseria de "dama de companie". In acest an bicileta era inca o raritate, nu numai in Romania, iar Maria, a fost prima femeie care a fost vazuta pedaland pe marile strazi ale Bucurestiului de atunci.
Tanara a dus o viata fara lipsuri, ba chiar a trait o perioada la Paris de unde s-a intors in Bucuresti insa a continuat sa cocheteze cu acel stil de viata si le vorbea tuturor in franceza.
A devenit cunoscuta drept Mita Biciclista in anul 1898 cand a fost vazuta de ziaristul George Ranetti plimbandu-se cu bicicleta pe calea victoriei. Acesta fiind indragostit de Maria si respins de fiecare data, drept razbunare, a poreclit-o "Mita Biciclista".
Maria mai este cunoscuta si pentru scaldatul in mare intr-un costum de baie sumar, intr-o perioada in care scaldatul in public se facea doar in halat.
"Mita Biciclista" l-a avut ca prim amant pe Regele Leopold al Belgie, urmat de multi alti barbati celebrii precum: Nicolae Grigorescu, Octavian Goga, Regele Ferdinand, Nicolae Minovici, Regele Manuel al Portugaliei. Ea a fost casatorita in anii 40` cu generalul Alexandru Dimitrescu, perioada in care problemele financiare au inceput sa apara si de aceea a revenit la vechea "meserie" chiar si in timpul casniciei.
Prostitutia in Romania infloreste in perioada lui Carol al II lea, cand apare si celebrul cartier "Crucea de Piatra" unde doamnele si domnisoarele aveau pana la 40 de clienti/zi in weekend. Tot atunci sifilisul se raspandea rapid deoarece in anul 1938 erau inregistrate in jur de 4000 de prostituate dintre care, in jur de 1600 erau bolnave iar singurul mijloc de protectie la acea vreme era intestinul de oaie/capra.
Articolul #10 Articolul #11 Articolul #12
Share
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu